Inregistrari ANAF pentru o firma noua

La infiintarea unei firme la Registrul Comertului se completeaza Anexa 1 prin care stabilim vectorul fiscal : platitor de impozit pe profit (doar cu indeplinirea anumitor conditii) , platitor de impozit pe venitul stabilit microintreprinderilor, platitor de CASS, CAS, accize, etc.

Simultan cu eliberarea Certificatului de Inregistrare , ONRC transmite electronic catre ANAF toate aceste informatii privind vectorul fiscal al societatilor comerciale si activitatilor independente (PFA, I.I., I.F.).

Astfel, depunerea declaratiei 010 pentru societatile comerciale si 070 pentru activitatile independente nu este obligatorie decat daca au intervenit modificari in vectorul fiscal fata de ce s-a declarat la infiintare.

Persoanele fizice care au optat pentru infiintare PFA sau infiintare I.I. , au obligatia ca in maxim 30 de zile calendaristice de la data de eliberare a Certificatului de Inregistrare, sa completeze si sa depuna declaratia unica

Unele Administratii Financiare mai solicita pentru firmele nou infiintate urmatoarele documente:

Documente Necesare:

  1. Adresa inaintare documente – original;
  2. Certificatul de inregistrare emis de O.R.C. – original + copie;
  3. Certificatele constatatoare emise de O.R.C. – original + copie;
  4. Act constitutiv al societatii – original + copie;
  5. Rezolutie privind admiterea cererii emisa de O.R.C. – original + copie;
  6. Dovada detinere legala a spatiului pentru domiciliul fiscal (contract comodat/inchiriere) – original + copie;

Documente Necesare:

  1. Adresa inaintare documente – original;
  2. Certificatul de inregistrare emis de O.R.C. – original + copie;
  3. Certificatele constatatoare emise de O.R.C. – original + copie;
  4. Rezolutie privind admiterea cererii emisa de O.R.C. – original + copie;
  5. Dovada detinere legala a spatiului pentru domiciliul fiscal (contract comodat/inchiriere) – original + copie

Inregistrari in scopuri de TVA

Inregistrarea in scopuri de TVA se va face ulterior infiintarii firmelor. Documentele necesare pentru inregistrare sunt:

  1. Declarație pe propria răspundere pentru înregistrarea în scopuri de TVA. Se poate descarca de aici
  2. Recipisa pentru depunerea online a declaratiei de mai sus;
  3. Declaratia 010 (impreuna cu recipisa de mai sus ) se depune la ghiseu ANAF de care apartine firma;
  4. Copie Certificat Inregistrare;
  5. Copie Certificat Constatator;
  1. Declaratia 070 ( estimarea cifrei de afaceri);
  2. Copie Certificat Inregistrare;
  3. Copie Certificat Constatator;
  4. Copie Rezolutie ONRC;
  5. Copie C.I titular;
  6. Dovada spatiu;