Esențialul despre prelungirea sediului social

21 martie 2023|Tags: , |
prelungire sediu social

Ce mai înseamnă și prelungire sediu social pentru SRL-ul tău? Este ceea ce trebuie să faci atunci când acesta îți expiră, mai precis când îi expiră valabilitatea trecută în acte. Scopul acestei măsuri este de a evita problemele fiscale pentru SRL și pentru tine personal. Înainte de a descoperi esențialul despre a face prelungire de valabilitate sediu, îți vom prezenta pe scurt ce reprezintă sediul social și ce riști dacă sediul social ajunge în situația de a expira.

Prelungire Sediu Social sau Punct Lucru SRL

100% Online, cu doar 450 lei
Comandă Prelungire Sediu SRL

Prelungire Sediu Social sau Punct Lucru PFA / I.I.

100% Online, cu doar 299 lei
Comandă Prelungire Sediu PFA / I.I.

Sediul social, domiciliul SRL-ului tău

Adresa de domiciliu a unei persoane fizice este, în lipsa precizării altei adrese de corespondență, adresa la care diferite instituții pot trimite corespondența oficială adresată acelei persoane fizice. În cadrul unui SRL, corepondența oficială va fi trimisă pe adresa declarată ca sediu social, acolo unde se declară și activitatea (cel puțin activitatea administrativă, dacă ai și alte puncte de lucru sau filiale). Diferența este că un sediu social expiră la un moment dat, așa că te ajută să cunoști când anume se impune o prelungire de valabilitate sediu.

Mai ții minte momentul în care ai declarat sediul social?

Atunci ai depus un document prin care ai atestat dreptul de a îți desfășura activitatea comercială în locuința pe care o deții, în imobilul cumpărat pe firmă, la sediul unui avocat sau într-un birou pe care l-ai închiriat într-o clădire de birouri. Ei bine, când documentul își încheie perioada de valabilitate se spune că a expirat sediul social. Vei evita situația făcând o prelungire de sediu social. În caz contrar, vor apărea o serie de consecințe, practic te legi la cap fără să te doară, iată care pot fi acestea:

  • SRL-ul tău riscă să devină inactiv fiscal din decizia ANAF, organ care poate lua o asemenea măsură în acest caz; PFA-urile scapă mai ieftin, dar și ele sunt oarecum afectate;
  • Tu ca deținător de SRL te alegi cu cazier fiscal, care îți blochează capacitatea de a fiadministrator de firmă ori asociat al altor companii (pe o perioadă estimată la 3-6 luni);
  • Dacă firma ta este plătitoare de TVA, pierzi și codul de TVA, fiindcă este atașat unei țări, iar țara este specificată într-o adresă; iar dacă nu te mai poți raporta la nicio adresă.

Citeste si Prelungire Durata Sediu Social la Firmă! Efectele Neprelungirii în Termen

Cum se realizează o prelungire sediu social

Procedura nu este chiar atât de întortocheată. Dimpotrivă, este chiar simplu: aduni documentele solicitate și le depui. Unde? Acolo unde se înregistrează orice modificare care vizează SRL-ul tău, adică fie la Oficiul Registrul Comerțului, fie la ONRC în format electronic, prin intermediul certificatului digital.

Lista de documente pentru prelungire valabilitate sediu

Pregătește-te pentru o listă surprinzător de scurtă:

  • Un act adițional/ un alt contract cu aceeași adresă;
  • Actul tău de identitate ;
  • Actele de folosință inițiale.

Sunt documentele de care ai nevoie pentru a face acest pas al prelungirii sediului social al firmei tale. De regulă, durata de înscriere la ONRC a noului termen de valabilitate sediu este de 3 zile lucrătoare, dar mai sunt cazuri în care poate dura până la 30 de zile ca să se înregistreze modificarea comunicată de tine. De aceea, firma va avea un termen suplimentar de 30 de zile de la expirarea valabilității și până să devină inactivă fiscal.

Practic, poți depune ce este nevoie pentru prelungire sediu social chiar în ultima zi a termenului de valabilitate, fără să riști nimic. Desigur, ce e făcut pe ultima sută de metri nu este chiar indicat, așa că noi îți recomandăm să te interesezi din timp de acest aspect, să îți notezi data expirării în calendar și să te ocupi de acest lucru chiar înainte să te trezești că ai ajuns la data limită.

În esență, prelungirea sediului e simplă

Este ceva simplu de făcut, gratuit, fără taxe, singurul lucru de care este nevoie fiind să te interesezi de perioada de valabilitate care se aplică firmei tale și să acționezi la momentul potrivit. După aceea, pe toată durata noului termen vei ști sigur că ești în regulă cu sediul și că nici ONRC, nici ANAF, nici ITM și nici un alt organism de control nu va avea vreo problemă legată de asta.

Nu găsești trecută nicio dată pe documente? Fii fără grijă!

Chiar dacă nu vezi pe nicăieri nicio durată de valabilitate, ONRC îți poate elibera un certificat constatator, pe care sunt trecute aceste informații în funcție de care poți stabili când să procedezi la prelungirea valabilității sediului sau la schimbarea efectivă a sediului social, implicit a adresei. Până și contractul de comodat încheiat între tine ca proprietar al locuinței devenită sediu social și SRL-ul tău are o durată limitată, pe care este bine să o cunoști.

Prelungirea valabilității sediului social existent

Să ne întoarcem la situația tratată în acest articol: cea în care adresa sediului social va rămâne aceeași, doar că trebuie prelungită perioada pe documente. Desigur, un sediu social nu capătă o prelungire a holului sau a biroului, deci o prelungire a spațiului locativ – este vorba de ceea ce se numește prelungire valabilitate sediu.

Atenție! Există și situații când sediul social va trebui schimbat.

Deși dorești probabil să păstrezi aceeași adresă drept sediu social pentru SRL-ul pe care îl deții, acest lucru devine imposibil dacă respectivul contract de comodat sau act implicat, de orice formă ar fi, el însuși nu mai poate fi prelungit. Va trebui să cauți alternative, preferabil din timp.

O altă situație este cea în care sediul social se află într-un cabinet de avocat. Dacă acolo l-ai setat la înființarea firmei, atunci nu mai poate rămâne acolo și pe viitor, pur și simplu este imposibil; legislația împiedică acest lucru. De asemenea, este de preferat să te preocupi în timp util de aspectul acestei prelungiri.

Go to Top