Sari la conținut
Dianex

Ce vrei să modifici?

Începe cu tipul firmei tale

Am nevoie de ajutor
Toate modificările SRL
Nu găsești operațiunea?Vezi pagina cu toate modificările pentru societăți comerciale.Toate modificările SRL

e-Factura și SAF-TSpecialist Dianex

Care sunt obligațiile din punct de vedere al raportării SAF-T (Declarația 406) pentru o societate comercială care a înregistrat la Registrul Comerțului suspendarea temporară a activității?

Răspuns

În contextul noilor reglementări aduse prin Ordinul 407/2025, societățile comerciale care au activitatea întreruptă temporar și au această mențiune înregistrată la Registrul Comerțului sunt exceptate de la obligația depunerii declarației informative D406 SAF-T.

Prin urmare, certificatul constatator care atestă suspendarea temporară a activității este un document justificativ suficient pentru nedepunerea acestei declarații. Ordinul ANAF nr. 407/2025 a extins lista entităților scutite, incluzând, printre altele:

  • Unitățile de cult, asociațiile de proprietari și alte persoane juridice fără scop patrimonial care aplică sistemul de contabilitate în partidă simplă.
  • Persoanele fizice care obțin venituri din profesii liberale și formele de organizare specifice acestora (birouri individuale, cabinete medicale, societăți profesionale, etc.).
  • Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale (II) și întreprinderile familiale (IF).
  • Instituțiile publice și autoritățile guvernamentale.

Este important de reținut că, începând cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii mici care nu se încadrează în excepții au obligația de a depune declarația D406.[2] Pentru aceștia, autoritățile au prevăzut o perioadă de grație de până la șase luni pentru prima raportare lunară și de trei luni pentru cea trimestrială.