Suspendarea activității firmei – o opțiune ușor de accesat astăzi

suspendare firma

În afaceri, lucrurile nu sunt întotdeauna roz. Când încasările scad și când incertitudinea crește, se impune o nouă strategie și un nou început. Până la acel moment, se poate proceda temporar la suspendare activitate firma, astăzi fără birocrație, fără deplasări și cu consultanță inclusă.

Suspendare activitate – și scapi de obligațiile contabile

 Procedura de suspendare a activității, astăzi atât de mult simplificată încât devine mai mult o formalitate, este benefică în cazul în care firma nu mai are activitate și durează câteva luni, un an, cel mult trei ani, pentru ca business-ul să se poată reinventa, să se pună din nou pe picioare ori pe un alt făgaș, eventual după rescrierea planului de afaceri, după atragerea de finanțare etc.

Măsura este benefică fiindcă atât timp cât firma va avea activitatea suspendată, declarațiile nu vor mai trebui depuse, obligațiile contabile se vor reduce la minim, (ATENȚIE, obligațiile contabile nu dispar în totalitate, trebuie depus bilanțul anual) iar cheltuielile fixe cu firma vor fi nule. Sunt avantajele prezentului, facilitate de noi, de care se bucură – impropriu spus în context – antreprenorii care se regăsesc într-un impas specific domeniului de activitate ori cauzat de incertitudinea economică.

Dacă ai făcut tot ce ține de tine pentru a păstra firma pe linia de plutire măcar, totuși nu obții îmbunătățiri ori perspective mai liniștitoare, dacă ai discutat cu partenerii tăi și concluziile discuției sunt lipsite de optimism, atunci a suspenda activitatea SRL-ului sau a suspenda activitatea PFA – ului reprezintă o decizie cel puțin de luat în calcul. Firește, sunt și câteva mici condiții pentru ca aceasta să se poată întâmpla: societatea să nu înregistreze datorii și să nu se afle în plin control ANAF. Dacă situația este de așa natură, poți opta pentru evitarea obligațiilor amintite mai sus prin suspendare activitate firmă.

Află în continuare pașii de parcurs, când ai confirmarea suspendării activității și cum ajungi de la varianta simplificată la varianta super simplificată pentru a rezolva totul.

Pașii de urmat în privința suspendării activității SRL

1. Pregătirea și completarea de documente pentru ONRC

Când lucrurile erau complicate și când era necesar să te ocupi chiar tu de ele, trebuia să întocmești o cerere în sensul acesta, să completezi o declarație-tip, să ții cont să adaugi la dosar dovada plății taxei specifice etc. Astăzi este mult mai ușor, portalul ONRC plus noi care să facem acest lucru în locul tău reducem necesarul la doar la Cartea ta de identitate, dacă ești asociat unic, sau cărțile de identitate ale asociaților;

2. Depunerea documentelor la ONRC (fizic sau pe portal)

Ce se întâmplă cu documentele? Exact! Ele ajung la ONRC, instituția care pe baza lor va emite o rezoluție. Înainte se impunea să faci un drum la oficiul de pe raza județului unde figura sediul social, dar acum, fiindcă Registrul Comerțului are portal, documentele doar trebuie uploadate în secțiunile cu pricina. Desigur, dacă apar particularități nerezolvabile online, așadar dacă situația o impune, drumul la oficiu trebuie făcut.

3. ONRC comunică suspendarea activității la ANAF

În vremurile analogice, responsabilitatea înștiințării celeilalte instituții implicate în procedura de suspendare activitate firmă, și anume ANAF, pica tot în sarcina antreprenorului, care își dorea opusul: să scape de birocrație pentru o perioadă, nu să se aglomereze și mai mult cu ea.

ANAF este organul fiscal care trebuie să facă o derogare de la depunerea declarațiilor fiscale în cazul unei companii ce nu mai are activitate, adică sa emită decizia de regim derogatoriu. În caz contrar, va aștepta declarațiile 100, 101, 102, 103, 104, 120, 130, 300, după caz, chiar și completate cu 0. Așadar, cineva trebuie să o înștiințeze  – în trecut o făcea antreprenorul, astăzi o face direct ONRC-ul în mod automat. Un drum mai puțin.

4. ANAF face verificări și emite decizia de regim derogatoriu

O practică împământenită printre ownerii de SRL-uri care dădeau de greu și decideau să suspende activitatea firmei era să întocmească dosarul, să îl depună la Registrul Comerțului și să se considere absolviți de obligația de a depune declarații fiscale încă din acel moment, omițând să facă și drumul la ANAF.

În procedura simplificată de față și după cum ai aflat puțin mai sus, odată ce ONRC intră în posesia puținelor documente necesare, aceasta emite o rezoluție dar și transmite totul către ANAF.

Atenție!

Deși Autoritatea Fiscală este înștiințată în mod automat, nimic nu se schimbă în statusul firmei până ce Fiscul nu face verificările necesare și nu emite ceea ce se numește decizie de regim derogatoriu – adică decizia prin care firma ta intră în acest regim de derogare de la obligația depunerii declarațiilor fiscale.

Aici este cheia înțelegerii procedurii corecte de suspendare activitate SRL: doar din momentul emiterii deciziei consideră și ANAF că firma are activitatea suspendată. Iar dacă în 30 de zile nu se emite nicio decizie, trebuie discutat cu funcționarii de aici. Aspectul este important, iar ignorarea lui conduce la riscuri legate de cazierul fiscal.

Vrei să ne ocupăm noi de toată procedura pentru SRL-ul tău?

Am menționat pe parcursul articolului că lucrurile s-au simplificat, dar ce ar fi să rezolvi acest aspect într-o variantă super simplificată, și anume să ne însărcinezi pe noi cu toată grija necesară?

După completarea formularului de comandă, tot ce va fi nevoie să faci va fi să ne copia cărții de identitate și să aștepți direct decizia suspendării activității SRL-ului. Astfel câștigi timp prețios pentru planificarea viitorului firmei tale.

Go to Top