firmă de contabilitate Ploiești

În acest articol vei găsi informații esențiale despre procesul de urmat, pașii necesari și autorizațiile obligatorii. Îți explicăm detaliat fiecare etapă, de la început până la final, pentru a-ți oferi o imagine clară asupra întregului proces. Vei descoperi ce documente sunt necesare, ce responsabilități și autorizări trebuie să îndeplinească o firmă de contabilitate. Citind acest articol, vei obține toate detaliile de care ai nevoie pentru a lua decizii corecte și a evita eventualele capcane.

Cine are nevoie de firmă de contabilitate?

În România, toate companiile sunt obligate să își țină contabilitatea pentru a ține evidența activității financiare a firmei și a fi constant în conformitate cu legislația în vigoare.

Diferența principală între PFA și alte tipuri de entități juridice, cum ar fi SRL-ul, constă în obligațiile privind contabilitatea. Un deținător de PFA nu este obligat să lucreze cu un contabil, însă trebuie să își gestioneze evidența contabilă în conformitate cu legislația în vigoare. În schimb, alte tipuri de companii nu au opțiunea de a-și gestiona singure contabilitatea; acestea sunt obligate să colaboreze cu un contabil profesionist sau să angajeze un economist cu contract de muncă.

Dianex – partenerul tău acreditat CECCAR, cu servicii complet online

Dianex se concentrează pe profesionalism, siguranța afacerii tale și comunicare constantă.

Tu te poți concentra pe dezvoltarea afacerii iar noi pe siguranța financiară a acesteia. La Dianex vei beneficia de:

1. Semnătură electronică

Vei primi semnătura electronică obligatorie timp de 12 luni gratuit. Ne vom ocupa de întreg procesul iar semnătura va fi valabilă la ANAF, ONRC și orice altă instituție.

2. Platforma securizată

Toate informațiile tale financiare centralizate pe platforma dianex.ro. Vei avea constant acces la documentele contabile, declarații, situația financiară și orice alte date necesare.

3. Consultant dedicat

Vei ține legătura pentru orice nevoie cu un contabil dedicat. Va fi disponibil pentru contact telefonic, prin email sau chat. Orice întrebări sau nelămuriri ai avea, va fi disponibil.

4. Alerte instant

Pentru orice informații de actualitate legate de obligații de plată, vei primi o alertă personalizată. Aceasta te va ține la curent cu înștiințările ANAF, taxele, impozitele și SPV.

5. Plata amenzilor

Ai citit bine! În cazul în care se produce o eroare contabilă și ești amendat, vom plăti această amendă pentru tine. Astfel, nu trebuie să te îngrijorezi pentru eventualele situații neplăcute.

6.Profesionalism

Experiența noastră de peste 19 ani, acreditarea CECCAR și echipa de contabili și economiști își vor oferi siguranța unei colaborări profesioniste, fără griji.

8. Program de facturare gratuit

La pachet cu serviciile de contabilitate vine și un program de facturare intuitiv, ușor de folosit, integrat cu e-factura și e-transport. Facem eforturi pentru ca operațiunile financiare să fie simple și la îndemână.

9. Soluție ERP personalizată

Îți oferim o soluție digitală integrată cu contabilitatea firmei. În acest fel vei avea posibilitatea de a urmări furnizorii și clienții, a ține evidența stocurilor, registrul de casă și bănci și multe altele.

Schimbare firmă de contabilitate

Firma de contabilitate este unul dintre punctele cheie ale fiecărei afaceri. De aceasta depinde siguranța financiară a companiei, respectarea legii și dezvoltarea afacerii.

Relația cu firma contabilitate trebuie să fie una foarte bună și avantajoasă pentru afacerea ta.

În ce situații este potrivit să alegi altă firmă de contabilitate?

1. Lipsa comunicării

Este foarte important să se discute deschis orice probleme, să se anunțe la timp posibile modificări, nevoi sau nereguli. Ascunderea diferitelor situații sau lipsa de comunicare eficientă poate provoca neplăceri. Este un semn că e timpul să schimbi contabilul.

2. Întârzieri

În contabilitate este foarte important ca toate rapoartele să fie completate la timp, declarațiile să fie trimise la termen și situația financiară să fie constant la zi. În acest fel, în cazul unui control poți sta liniștit, știind că toate lucrurile sunt puse la punct.

3. Profesionalismul

Dacă nu ești sigur că firma de contabilitate cu care colaborezi este foarte pregătită, este un semn că ai putea avea nevoie de noi contabili. Este esențial ca contabilii să fie bine pregătiți, să poată rezolva orice situație și să aibă explicații concrete pentru toate operațiunile pe care le întreprind.

4. Costurile

Dacă crezi că tariful pentru contabilitate este prea mare, sau mai mare decât a altor companii, îți recomandăm să faci o analiză și să afli.

Aici poți face o simulare pentru PFA sau SRL pentru a afla cât te-ar costa serviciile de contabilitate la Dianex.

Cum se înființează o firmă de contabilitate acreditată?

Pentru a alege o firmă de contabilitate, trebuie să știi criteriile obligatorii pe care aceasta trebuie să le aibă la înființare:

1. Acreditare CECCAR

La înființarea unei firme de contabilitate este obligatoriu avizul de la CECCAR. Acesta atestă pregătirea și profesionalismul contabililor.

2. Administratorul să fie membru CECCAR

Este obligatoriu ca cel care administrează firma de contabilitate să fie membru CECCAR.

3. Majoritate acreditată

Este foarte important ca, în firma de contabilitate cu care colaborezi, majoritatea părților sociale să fie deținute de membrii CECCAR.

Acestea sunt măsuri de precauție și probează profesionalismul contabililor cu care colaborezi.

Responsabilitățile unei firme de contabilitate

Există câteva obligații pe care un expert contabil trebuie să le îndeplinească:

  1. Gestionarea evidențelor contabile: se ocupă de tranzacții, registre și conturi bancare.
  2. Gestionarea declarațiilor: se ocupă de calcularea și taxelor și impozitelor datorate, depunerea declarațiilor și verificarea conformității documentelor.
  3. Evidența situației financiare: se ocupă de întocmirea situației financiare anuale, analiza performanței financiare a companiei și pregătirea rapoartelor financiare.
  4. Asistență financiară: Oferirea de consultanță pentru îmbunătățirea situației financiare, comunicarea cu clientul și autorități la nevoie.
  5. Arhivarea și gestionarea documentelor: Va ține evidența documentelor pe perioada cerută de lege și va arhiva documentele precedente, care ar putea fi de folos.

Ești în căutarea unui contabil sau te gândești să schimbi firma de contabilitate actuală?

Alege Dianex, firma de contabilitate din Ploiești care oferă servicii online în toate județele din țară.