In cazul vanzarilor de bunuri cu plata in rate, bonul fiscal se emite in momentul incasarii ratei, pentru suma reprezentand contravaloarea ratei.
Practica comerciala de vanzare cu plata in rate este aplicata in cazul bunurilor cu folosinta indelungata pentru care este obligatorie emiterea de facturi, iar obligatia operatorilor economici de a emite bon fiscal si in acest caz a avut ca scop inlocuirea chitantei, ca element de incasare a ratelor, cu bonul fiscal emis de casa de marcat.
In speranta unui raspuns concludent va expunem urmatoarele extrase din Legislatia specifica caselor de marcat:
1. Potrivit art.4 alin.(1) din OUG nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, bonul fiscal emis cu aparatul de marcat electronic fiscal trebuie sa contina cel putin elementele prevazute la acest articol la care se pot adauga orice alte elemente relevante pentru caracterizarea operatiunii efectuate.
Bonul fiscal emis la incasarea ratelor ar trebui sa contina pe langa elementele prevazute la art.4 alin.(1) din OUG nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si urmatoarele: numarul si data facturii cu care au fost livrate bunurile, mentiunea rata, dar si suma incasata cu titlu de rata.
2. Avand in vedere prevederile art.1 alin.(2) din OUG nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, potrivit carora operatorii economici care intra sub incidenta acestei ordonante sunt obligati sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor, incasarea ratelor pe baza altor documente decat bonul fiscal constituie contraventie potrivit art.10 din Ordonanta mai sus mentionata.