Cat costa deschiderea unui magazin mixt?

Cat costa deschiderea unui magazin mixt?

In aceasta postare o sa fac un calcul estimativ privind suma necesara pentru deschiderea unui magazin mixt (Cod CAEN 4711 - Comert cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun). Plec de la ipoteza ca pentru deschiderea magazinului se decide infiintarea firmei fara sa platesc un consultant care sa intocmesca si sa depuna documentatia necesara la ONRC si o sa obtin singur toate autorizatiile necesare.

Presupun ca se opteaza pentru infiintare PFA sau a unei Intreprinderi Individuale. Pentru desfasurarea activitatii, in afara de titularul PFA-ului si sotia/sotul acestuia (inregistrat/a la ONRC) care nu vor avea incheiate contracte individuale de munca mai este necesar un salariat cu norma intreaga. Toate persoanele care desfasoara activitatea in magazin, indiferent ca au calitate de salariat, titular sau sot/sotie trebuie sa detina un certificat de absolvire a cursurilor de igiena, valabil 2 ani si o fisa de aptitudini eliberata de medicul de medicina muncii , valabila 1 an. Titularul trebuie sa urmeze un curs de lucrator comercial inainte de a deschide PFA sau I.I., acesta fiind una din conditiile obtinerii autorizarii de la ONRC.

Pentru a respecta normele de igiena spatiul inchiriat trebuie sa aiba din constructie urmatoarele spatii:

  • sala de desfacere ;
  • magazie de alimente ;
  • magazie de ambalaje ;
  • grup social-sanitar.

Magazinele alimentare trebuie sa aiba in permanenta apa calda si rece, in cantitate suficienta, corespunzatoare din punct de vedere calitativ conditiilor inscrise in actele normative in vigoare.

In magazinele alimentare cu o singura sala de desfacere (cu suprafata de minimum 20 m) se pot amenaja raioane separate pentru preparate din carne, lactate si carne cruda preambalata sa fie prevazute cu spatii frigorifice de expunere, depozitare, cantare si vanzatori pentru fiecare raion.

In magazinele care se transeaza si desfac carne cruda se vor asigura circuite separate (sala de primire si transare, spatii frigorifice, raion separat de desfacere, cu cantare si vanzatori).

Pentru raioanele de preparate din carne, lactate, branzeturi, paine, plata produselor se face numai la casa nu direct la vanzator. Pentru amenajarea unui raion de vanzare a painii este necesara o suprafata de minimum 10 m. Semipreparatele din carne cruda si tocaturile din carne se expun in vitrina frigorifica separat de alte semipreparate si se servesc cu ustensile adecvate speciale numai pentru acest tip de produse. Alimentele neambalate care se consuma fara prelucrare termica vor fi servite cu ustensile adecvate (clesti ,linguri,furculite).

Depozitarea oualor in cofraje sau lazi se face in spatii racoroase,la temperatura de maximum +14 C, ferite de razele soarelui sau alta sursa de caldura.Vanzarea oualor in unitatile de desfacere se face numai in raioane separate sau cu produse preambalate. Ouale vor fi stantate cu data ouatului, individual sau pe ambalaj.

In magazinele alimentare este interzisa depozitarea ambalajelor in incaperi de vanzare, spatii de circulatie, vestiare sau pe trotuarele aferente.

In magazinele alimentare in care se autorizeaza si desfacerea produselor nealimentare este interzisa vanzarea produselor cu risc de influentare a proprietatilor organoleptice a alimentelor sau contaminare cu substante nocive.

Estimam chiria pentru un spatiu de 70 de mp la 2.500 lei/luna.

ATENTIE!. Spatiul inchiriat trebuie sa aiba destinatie de comerciala si trebuie verificata in prealabil calitatea de proprietar a celui care inchiriaza. Am intalnit numeroase cazuri in care dupa semnarea contractului de inchiriere si plata chiriei si a unei garantii, chiriasul sa nu poata inregistra punctul de lucru la ONRC, in imobilul respectiv pentru ca:

  • persoana care a inchriat spatiul nu avea calitatea de proprietar (era ruda a proprietarului);
  • la incheierea contractului de inchiriere trebuia sa-si mai dea acordul o terta persoana coproprietar;
  • nu a reusit sa obtina acordul vecinilor in imobilele in care se afla si spatii de locuit;
  • spatiu nu avea destinatie comerciala stabilita de primaria localitatii in care se afla cladirea;

     Costuri Fixe - 7.241 lei

  1. 200 lei - Curs Lucrator Comercial, necesar la infiintarea unui PFA/ I.I. sau I.F. care va desfasura activitati de comert cu produse alimentare;
  2. 150 lei - 3x 50 lei / lucrator /an - fisa de aptitudini eliberata de medicul de medicina muncii;
  3.   31 lei - Registru Unic de Control achizitionat de la Administratia Financiara de care apartine PFA-ul;
  4.   60 lei - Registru Jurnal Incasari si Plati, Registru Inventar, Facturier si Chitantier, Raport Gestiune, Nota Intrare Receptie;
  5. 100 lei - Deratizarea spatiului comercial, necesar obtinerii autorizatiei DSV.
  6. 300 lei - 3 x 100 lei - Curs Notiuni Igiena necesar salariatului care va lucra in magazin;
  7. 250 lei - Taxa autorizare Directia Sanitar Veterinara;
  8. 250 lei - Taxa autorizare Directia Sanatate Publica;
  9. 2.000 lei - amenajare si igienizare spatiu spatiu; 
  10. 400 lei - Casa de Marcat. Am pus cea mai ieftina casa de marcat comercializata de Dianex, dar pentru un magazin mixt recomandam o casa cu mai multe articole si mai robusta;
  11. 480 lei - Cantar electronic;
  12. 2.500 lei garantie inchiriere spatiu;
  13. 300 lei - Documentatie SSM si PSI obligatorie inca din prima zi cand exista salariati
  14. 150 lei - Trusa Sanitara prim ajutor;
  15. 70 lei - Stingator P6;

Poate va intereseaza: Certificat Constatator Online

Costurile enumerate mai sus sunt minime si au plecat de la ideea ca sunt foarte multe spatii comerciale de inchiriat care au deja toate dotarile necesare (tejghele, rafturi, etc). In situatia in care se inchiriaza un spatiu gol, cheltuielile pot ajunge la minim 40.000 lei doar pentru amenajarea si dotarea magazinului (fara marfa).

Sigur ca aceste costuri sunt minime, crescand in functie de marimea magazinului, de calitatea echipamentelor achizitionate dar si de dotarea spatiului inchiriat. 

Conform unei statistici realizate de Dianex la 10 dintre clientii nostrii care desfasoara activitati de comert cu amanuntul prin magazine mixte, vanzarea zilnica este in medie de 3 - 6 % din stocul de marfa cu un adaos de 22%.

Madalin Ioan

Scris de : Madalin Ioan

Inginer, Expert Contabil, Fondator Dianex, Formator Dezvoltare Compentente Antreprenoriale, Absolvent al workshop-ului de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, Antreprenor din anul 1996.

gabriela
buna ziua. as avea nevoie de raspunsuri la cateva intrebari. in primul rand as dorii sa aflu daca la tara in fata casei mele as construi un spatiu atasat de casa cu intrarea separata direct din strada, as primii autorizatia de functuionare a unui magazin mixt
Dianex
In primul rand, in momentul in care contruiti spatiul respectiv, trebuie sa-l declarati la primarie ca spatiu comercial.
Dupa aceasta veti primi autorizatie de functionare.


Ultimile Postari

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Ultimile comentarii

Nakov
21-11-2017

Buna seara, am vrut sa scot Raportul Z si mi-a dat eroare 17. ce e de facut? multumesc mult

Dianex
15-11-2017

Buna ziua. Trebuie sa intrati din nou in meniul de programare a articolelor, si sa-i asignati articolului respectiv o grupa d

giurea eugenia
15-11-2017

Am programat un articol pe casa si i-mi apare pe bon scutit de tva . Cum pot sa modific?

giurea eugenia
15-11-2017

Am programat un articol pe casa si i-mi apare pe bon scutit de tva. Cum pot sterge?

Madalin Ioan
15-11-2017

Adica cum imputatie gestionar prin casa? I-a fost imputata o suma si el depune aceasta suma in caserie? Detaliati!