Consultanță Înființare Firmă.

Utilă oricărui antreprenor la început de drum

Dorești să îți începi propria afacere și ai nevoie de ajutor pentru înființarea unui PFA sau înființarea unui SRL? Te regăsești în oricare dintre următoarele situații:

  • Clarificarea avantajelor și dezavantajelor structurii juridice alese: Dorești să înțelegi în detaliu beneficiile și limitările tipului de firmă pentru care ai optat, fie că este vorba de un PFA, SRL sau altă formă juridică.
  • Informații incomplete sau neclare: Deși ai consultat resurse precum dianex.ro sau alte surse online, încă există aspecte neclare legate de înființarea și funcționarea unei firme.
  • Cunoașterea obligațiilor legale: Vrei să fii pe deplin informat cu privire la responsabilitățile și obligațiile legale care îți revin ca proprietar de afacere, inclusiv în ceea ce privește contabilitatea, taxele și reglementările specifice domeniului tău de activitate.
  • Acces la expertiză specializată: Dorești să beneficiezi de sfaturi și îndrumări din partea unor specialiști cu experiență în domeniul înființării și administrării afacerilor, pentru a te asigura că iei deciziile corecte încă de la început.

Pentru a răspunde acestor nevoi, poți programa o ședință de consultanță cu unul dintre specialiștii Dianex.ro.
Tariful este de 200 lei (TVA inclus) pentru o sesiune telefonică de 30 de minute.

Tarif: 200 lei (TVA inclus) / sedință telefonică de 30 minute.

Vă rugăm să ne trimiteți întrebările în avans, pentru a pregăti întâlnirea eficient și a economisi timpul dumneavoastră.

alegere contabilitate pfa
Suntem la dispoziția voastră:

Deschis: Luni-Vineri 08.00 – 16.30
Închis: Sâmbătă, Duminică și sărbători legale

Vrei să discutăm?

Ai întrebări despre actele necesare sau pașii de urmat?
Sună! 0748 033 068
WhatsApp: 0748 033 068
Email: consultanta@dianex.ro

Discută cu un consultant Dianex.

Vă vom contacta cât mai curând posibil pentru a discuta în detaliu cerințele dvs. de afaceri. Luăm decizii împreună pentru a ajuta începeți afacerea potrivită.

Ce au hotărât clienții în urma consultanței

Statistică realizată pe un număr de 100 de clienți în perioada 2018 – 2024

La fiecare 10 firme înființate, aproximativ 5 se închid lăsând în urmă datorii și dezamăgiri.

Foarte mulți încep o afacere “după ureche” sau apelând la Gooogle, din dorința de a face economii sau din comoditate.

Experiența în domeniul afacerilor ne-a oferit multe exemple de firme care, după primele 6 luni de activitate, au înregistrat pierderi de câteva mii sau zeci de mii de lei. În aceste situații, administratorul a sperat la vremuri mai bune în loc să facă o analiză și să ia măsuri în consecință.

Înainte de a explica de ce este bine să apelăm la un consultant atunci când începem o afacere, am să prezint unele statistici despre evoluția afacerilor în România pentru ultimii 6 ani.

AN Firme Înființate Firme Radiate
2020 109 939  51 715
2021 148 294  66 897
2022 152 809 73 639
2023 147 026 71 241
2024 125 642 80 539

Susă statistică : www.onrc.ro

Principalele greșeli ale persoanelor care doresc să deschidă o afacere.

Testul de fezabilitate preliminară reprezintă primul pas la începutul procesului de alcătuire a planului de afacere, prin identificarea si analiza pieței de desfacere, sectorului de activitate, etc.

Practic încercați să vă situați în postura ”antreprenorului” care dorește să înceapă o afacere, dar și și a ”investitorului” care trebuie să susțină această afacere. ”Antreprenorul” trebuie să aducă toate argumentele pentru a obține banii ”investitorului”.

Descrieți ideea de afaceri cât mai detaliat, prezentând cum vor beneficia clientii în urma utilizarii produsului sau serviciului si care sunt caracteristicile care diferentiaza produsul sau serviciul de cel al concurentei.

Descrieți experiența anterioară legată de produsul / serviciul pe care intenționati să-l promovați!

Înainte de a ne arunca în vâltoarea luptei pentru clienți și piață, este crucial să ne elaborăm cel puțin un “mini” plan de afaceri.

Încercați să vă răspundeți sincer la următoarele întrebări:

  1. Care este esența afacerii? Adică din ce voi genera venit?
  2. Cine sunt clienții mei? Mai ales de ce ar alege să apeleze la mine?
  3. Care sunt produsele/serviciile mele? Și în ce fel se diferențiază acestea de cele ale concurenței?
  4. Cine sunt concurenții mei? Și în ce mod mă pot diferenția de ei?
  5. Ce nevoie de personal am? Care este nivelul salarizării în acest sector de activitate?
  6. Ce resurse financiare îmi sunt necesare? De multe ori am auzit expresia “Dacă știam cât mă costă, nu mă implicam”.

O clientă ne-a a spus direct: “cumpăr haine de la 14 ani, de ce nu aș putea să fac un magazin de haine“. În general acesta este argumentul folosit de tot mai mulți viitori antreprenori. “Ce mare lucru e să faci ……!” sau “Știu un vecin care este analfabet și are 5 magazine“.

Desfășurarea unei activități în limitele și spiritul legii este idealul către care ar trebui să țintească fiecare dintre noi atunci când se gandește să-și deschidă o firmă. De aceea să începi o afacere fără să cunoști foarte bine activitatea pe care o desfășori și/sau pentru care nu ai o mare PASIUNE, reprezintă un element care, mai devreme sau mai târziu va duce la faliment.

Am contabil, nu trebuie să mă intereseze noțiuni de contabilitate“, “Plătesc pe cineva să se ocupe” , astfel de argumente au mulți dintre cei care vor să înceapa o afacere.

Este foarte important ca un antreprenor să aibă cunoștinte de bază din domeniul contabilității (calcul TVA, obligațiii fiscale, obligații privind contabilitatea, etc), autorizațiilor necesare, termeni tehnici, resurse umane, etc. în așa fel încat să nu poată fi încurcat prea ușor de vreun partener, autorități, salariat sau chiar de contabilul său.

Mulți cred că înființarea unei firme constă doar în completarea unor formulare. GRESIT!

    1. Este bine să aplez la infiintarea unui PFA, sau sa apelez la infiintarea unui SRL , ( PFA sau SRL )plătitor de TVA sau nu, plătitor de impozit pe profit sau impozit pe venit?
    2. Îndeplinesc condițiile pentru a desfășura activitatea aleasă de mine?
    3. CAEN-urile alese reflectă activitatea desfășurată de mine? este cea mai des intalnită eroare. Ca exemplu: am întalnit diverși producatori care au autorizat CAEN-ul de producție fără să mai autorizeze CAEN-ul de comercializare pentru acele produse. Consecință: sancăiuni sau chiar confiscarea veniturilor;
    4. Dosarul pentru ONRC o fi complet?  e groaznic ca după ce ai stat câteva ore la coadă, să afli că iți lipseste cine știe ce document.
    5. Am depus toate documentele pentru autorizare? cei mai multi află la primul control, și nu află gratis.
    6. Aș putea ca odată cu înființarea firmei să deschid și un punct de lucru?

Încă din prima zi de la înființare (data de eliberare a Certificatului de Înregistrare) orice firmă/PFA are obligații fiscale și declarative indiferent dacă are sau nu activitate comercială. Bineințeles, acestea sunt foarte reduse, însa ele există și nerespectarea lor sunt generatoare de sancțiuni.

După ce se eliberează certificatul unic de înregistre de la ONRC, în funcție de activitatea desfășurată, mai sunt necesare înregistrari și depuneri de declarații inițiale la diverse instituții (DSV, Agentia de Mediu, Directia de Sanatate Publica, Primarie, etc).

După 20 ani de experiență, tot nu am reușit să înțeleg de ce un întreprinzator este atat de “încantat” să aleagă pentru serviciile de contabilitate un contabil care nu încheie nici o formă de contract cu firma (sau are contract de tehnoredactare) și în eventualitatea unui control nu poate să-l deranjeze.

Cele mai multe colaborari de genul acesta se termină la primul control, când, intreprinzatorul află ca actele îi sunt vraiște și că trebuie să platească amenzi și penalități de mii de lei. În schimb el este “fericit” că avea contabil ieftin.

Contabilitate autorizată CECCAR

Specializați și echipați pentru servicii 100% Online.
Obține Preț Contabilitate Instant

Programează o întălnire (telefonică) pentru Consultanta in Afaceri.

  • Vom analiza și vom determina ce tip de entitate se potrivește cel mai bine activității dvs. viitoare și vom argumenta de ce ar trebui să optați pentru deschiderea unui SRL sau a unui PFA/I.I.
  • Vă vom prezenta pașii și documentele necesare pentru deschiderea unei firme.
  • Vom analiza ce calificări sau autorizații sunt necesare pentru desfășurarea activității și vom explica modalitatea de obținere a acestora.
  • Vă vom explica care sunt obligațiile pe care le veți avea din punct de vedere contabil și în calitate de angajator.
  • Vom explica care sunt obligațiile pe care le veți avea din punct de vedere al Autorității Naționale Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, sănătății și securității în muncă, prevenirii și stingerii incendiilor și autorităților locale.
  • Vom oferi o explicație succintă despre ce înseamnă un plan de afaceri și de ce este important să fie realizat.
  • Vă vom familiariza cu principalii termeni întâlniți în activitatea antreprenorială.

Consultanță înființare firmă inițială

  • Vom analiza individul, identificând punctele forte și punctele slabe ale acestuia și dacă este pregătit să facă pasul către afaceri sau nu;
  • Vom identifica motivația pentru a începe o afacere, stabilind împreună cât de puternică este aceasta și dacă este suficientă pentru a constitui un imbold decisiv pentru începerea activității;
  • Îți vom explica cum să faci analiza pieței de desfacere și a sectorului de activitate în care te vei implica ca antreprenor;
  • Vom structura modul în care vei realiza un plan de afaceri viabil și coerent; Planul de afaceri este documentul care îți va oferi răspunsurile la multe întrebări. După realizarea planului de afaceri, 60% dintre clienții noștri au concluzionat că nu sunt pregătiți să înceapă afacerea mult visată, amânând termenul pentru deschiderea acesteia până la data la care vor fi capabili să pună în aplicare planul de afaceri întocmit. Astfel, au reușit să evite un viitor eșec.
  • Vom aprofunda modul de stabilire a obiectivelor SMART și importanța acestora;
  • Vom efectua o analiză SWOT pentru viitoarea activitate, astfel încât vei înțelege clar nivelul de la care vei porni la drum;
  • Îți vom prezenta principalele tehnici de marketing online și offline;
  • Îți vom explica succint care sunt cele 10 competențe personale antreprenoriale și cum să lucrezi la îmbunătățirea acestora;
  • Te vom îndruma pentru efectuarea testului de fezabilitate preliminară pentru ideea ta de afacere.

Test fezabilitate preliminar

Tot mai mulți sunt puternic interesați de începerea unei afaceri. Din păcate, conform statisticilor, cele mai multe idei de afaceri nu vor putea fi materializate (lipsa cunoștințe, finanțare, calificare, etc), iar o bună parte din afacerile pornite vor eșua. Șansele de reușită sunt foarte reduse, însă cu toate acestea, oportunitatea de a fi propriul tău șef, de a-ți stabili singur procedurile de muncă și de a-ți trăi visele împing tot mai mulți români să persiste în dorința de a deveni întreprinzători.

Testul de fezabilitate preliminară a viitoarei afaceri este chiar începutul procesului de alcătuire a planului de afaceri. Dacă ai intenții serioase de a reuși într-o nouă activitate economică – nu doar simplu vrei să te apuci de ea – acest test de fezabilitate este chiar pentru tine. Vom folosi instrumente de analiză moderne care te vor ajuta să:

  • Răspunzi la întrebarea “De ce va funcționa sau nu ideea mea de afacere”;
  • Înțelegi cum să înveți despre ceea ce nici nu știi că nu știi;
  • Întocmești o foaie de lucru pentru analiza pieței;
  • Întocmești lista de verificare pentru atractivitatea sectorului;
  • Obții un studiu de marketing efectuat pentru a-ți testa ideea de afacere.