×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 703

Asa cum era de asteptat, ordonanta de urgenta nr.28 din 1999 privind obligatia utilizatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a fost din nou modificata in data de 06.07.2015 prin legea 186/2015

De aceasta data, modificarea ordonantei de urgenta nr.28 din 1999 va aduce o mica relaxare in randul comerciantilor. Vom enumera doar doua din aceste modificari, ANULAREA obligativitatii inregistrarii bacsisului pe bonul fiscal si inregistrarea banilor personali:

De asemenea:

- In Art.1 alin.8 se specifica foarte clar : ‘In cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcţiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligaţi să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operaţiunile efectuate şi să emită chitanţe, în condiţiile legii, pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clientului. Obligaţia privind înregistrarea operaţiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfăşoară activitatea de transport în regim de

Citeste tot articolul!

a) Data incheierii procesului verbal:

Încheiat azi,16.01.2015 la sediul SC FERERO SRL situat in Busteni, str. Piatra Arsa, fara numar civic, jud. Prahova.

b) Numele persoanelor si in ce calitate efectueaza cercetarea:

În conformitate cu art.29 alin.1 lit.a din Legea nr. 319/2006 precum şi Art. 116, alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, coroborat cu art. 116, alin. (9) din HG nr. 1425/2006 si Contract de prestari servicii cu serviciul extern de prevenire şi protecţie Dianex Serv SRL (anexa nr.39). Directorul general al SC FERERO SRL a emis Decizia nr. 1212 din 18.11.2014 (anexa nr. 1), prin care este numită Comisia de Cercetare a evenimentului produs în data de 18.11.2014, formată din:

1. Moise Mihai Catalin – Sef serviciul intern SSM SC FERERO SRL conform decizie nr.399/14.05.2012(anexa nr.41) - preşedinte;

2. Popa Gabriela – Lucrator desemnat serviciul intern SC FERERO SRL conform

Citeste tot articolul!

     Societatea cu Raspundere Limitata, cunoscuta ca S.R.L., se constituie in baza Legii 31/1990, avand urmatoarele caracteristici:

{slider Asociati} Societatea cu raspundere limitata va putea functiona cu unu sau maxim 50 de asociati care raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris. Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice. O persoana fizica sau o persoană juridica nu poate fi asociat unic decat intr-o singura societate cu raspundere limitata.

     O societate cu raspundere limitata nu poate avea ca asociat unic o alta societate cu raspundere limitata, alcatuita dintr-o singura persoana Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu răspundere limitata al carui asociat unic este.

{slider Constituirea} Societatea cu raspundere limitata se constituie prin contract de societate si statut. Contractul de societate si statutul pot fi incheiate sub forma unui inscris unic, denumit act constitutiv. Forma autentica a actului constitutiv este obligatorie cand

Citeste tot articolul!

     In ultimii ani tot mai multi salariati renunta la statutul de angajat al unei firme pentru a presta aceasi activitate, pentru aceasi firma, dar avand statutul de prestator de servicii, apeland la infiintare pfa.

     Sa analizam partea economica pentru aceasta decizie:

a. In postura de angajat, la un salariu net de 2000 lei, societatea mai plateste contributii, pentru angajat si angajator, de 1500 lei (calcul la data de 18.10.2014, fara tichete de masa si persoane in intretinere). Deci firma cheltuie cu acel salariat 3500 lei, din care 2000 lei ii revin salariatului "in mana". 

b. In postura de PFA, acesta factureaza catre firma suma de 3500 lei. Dupa ce scade impozitul pe venit de 16%, CASS de 5.5% si contributia la pensie de 212 lei va ramane 2536 lei, deci cu aproximativ 25% mai mult.

Un mare dezavantaj ca PFA este stagiul de contributie pentru

Citeste tot articolul!

     In aceasta postare o sa incerc sa fac un calcul privind suma necesara pentru deschiderea unui mic magazin mixt. Plec de la ipoteza ca pentru asta o sa apelez la infiintare firma fara sa platesc un consultant care sa intocmesca si sa depuna documentatia necesara la ONRC si o sa obtin singur toate autorizatiile necesare. Dupa studii indelungi pe internet ajung la concluzia sa aleg infiintare PFA, care o sa aiba un singur angajat, titularul PFA-ului nu are contract individual de munca la o alta societate, spatiul inchiriat este de 45 mp pentru care se plateste o chirie lunara de 1000 lei/luna.

     Costuri Fixe1 366 lei

  1. 200 lei - Curs Lucrator Comercial, necesar la infiintarea unui PFA/ I.I. sau I.F. care va desfasura activitati de comert cu produse alimentare;
  2. 326 lei - Taxe inregistrare PFA la ONRC;
  3.   49 lei - Stampila;
Citeste tot articolul!