Casele de marcat au in general 2 meniuri de programare:

  1. Meniul de programare a utilizatorului - pentru programarea articolelor, pretului si a ceasului;
  2. Meniul de service - pentru programarea cotelor de TVA, antetului din bon, numele utilizatorilor, resetarea case de marcat;

     Programarea in meniul utilizatorului o poate face orice persoana care utilizeaza casa de marcat. NU trebuie pentru aceasta programare personal autorizat de Ministerul de Finante.

     Programarea in meniul de service se face doar indeplinind cumulativ urmatoarele conditii:

  1. Persoana care programeaza trebuie sa fie autorizata de Ministerul de Finante pentru acel model de casa fiscala;
  2. Orice interventie in meniul de service se consemneaza in cartea de interventie;
  3. Orice interventie in meniul de service se consemneaza in dosarul tehnic al aparatului fiscal;

     Consemnarea in cartea de interventie se face doar de catre persoane autorizate pentru acel model de aparat fiscal.     

Citeste tot articolul!

          Avand in vedere modificarile codului fiscal care or sa intre in vigoare la 01.01.2016, ar fi util de stiut urmatoarele:

     Conform C.F. art.456 (3) Dacă suprafetele folosite in scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial (sedii de firme sau puncte de lucru) nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

  1. in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică (trebuie sa aveti certificatul constatator pentru sediu fara activitati sau doar cu activitati de birou), impozitul se calculează “ca pana acum (nu sunt majorari);”
  2. in cazul in care la adresa clădirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina (firmei) persoanei care desfaaoara activitatea economica, impozitul pe clădiri se calculează “majorat”
    1. 0,2 - 1,3% din valoarea de constructie sau de
Citeste tot articolul!

     Incepand cu data de 01.01.2016, se va reduce cota de TVA, pentru produsele nealimentare, de la 24% la 20%. In acest sens trebuie modificate cotele de TVA in casele de marcat fiscale.

     Programul Dianex va fi:

25, 26, 27 Decembrie 2015  - Liber

28, 29, 30 Decembrie 2015 - 08.00 - 17.00

31 Decembrie 2015 - 08.00 - 14.00

1 , 2 , 3 Ianuarie 2016- Liber

Incepand cu 4 Ianuarie 2016 08.00 - 17.00

   Modificarea cotelor de TVA se va face GRATUIT la sediul Dianex, pentru utilizatorii care au incheiat un contract de service valabil cu Dianex Serv SRL.

     Clientii vor aduce impreuna cu casa de marcat si cartea de interventii. Lipsa consemnarii modificarilor TVA in cartea de interventie se sanctioneaza, conform OUG 28/1999, cu amenda in cuantum de 9.000 lei. 

Citeste tot articolul!

Dupa o analiza ampla, am ajuns la TRAGICA concluzie ca un analfabet poate sa fie numit administrator la o Societatea cu Raspundere Limitata. Din pacate, termenii foarte neclari din lege permite oricarei persoane sa accepte mandatul de administrator cu toate obligatiile care-i revin din acesta.

     As vrea sa fac diferenta intre obligatia si necesitatea unor studii pentru a dobandii calitatea de administrator al unui SRL. Sigur ca este necesar sa ai un minim de studii (sa stii sa citesti, sa scrii, sa socotesti), dar nu este si obligatoriu. 

     In acest articol nu fac referire la ocupatia de Administrator Societate Comerciala COR 242111, stabilita prin incheierea unui Contract Individual de Munca, a caror obligatii reies din Fisa de Post, Regulamentul intern si Codul muncii. Ma refer strict la Administratorul numit prin Actul Constitutiv al firmei, care poate (dar nu este obligatoriu) sa aiba si calitatea de salariat

Citeste tot articolul!