×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 703
JUser: :_load: Unable to load user with ID: 709

     Avantajele sunt foarte mari pentru firmele cu pana la 50 de salariati.

     In situatia in care se opteaza pentru organizarea activitatilor de sanatate si securitate in munca prin proprii angajati trebuie stiut ca acestia trebuie sa fie salariati cu norma intreaga (8 ore) si ca acestora le este interzis sa desfasoare alte activitati in cadrul firmei. Costurile ridicate cu salariile si contributiile, dar si calificarea ridicata necesara personalului salariat fac ca activitatea de organizare a securitatii si sanatatii in munca sa devina extrem de costisitoare.

      Conform art.22 alin.2 din hg 1425/2006 "Angajatorul trebuie sa asigure mijloacele adecvate si timpul necesar pentru ca lucratorii desemnati sa poata desfasura activitatile de prevenire si protectie conform fisei postului." De aici rezulta alte cheltuieli cu baza materiala necesara : legislatie, normative, echipamente I.T., birou, etc.

     Nu in ultimul rand dinamica fortei de munca din ultimii

Citeste tot articolul!

Conform HG nr. 685/1999. formularele care trebuiesc achizitionate de catre ambele firme care fac compensarea, sunt:
1. Ordin de compensare - au regim special, sunt numerotate din tipografie, iar evidenta lor este stricta.
2. Registru de Evidenta a Operatiunilor de Compensari - in care se inscriu, in ordine cronologica:

  1. data efectuarii compensarii;
  2. procesele-verbale de şedinta in care sunt inscrise persoanele juridice intrate in compensare şi suma compensata, pe fiecare relatie;
  3. evidenta ordinelor de compensare, cu numarul si valoarea lor, eliberate fiecarei persoane juridice.

3. Registru de erori de compensare - se trec erorile si ordinele de compensare anulate. Pentru ordinele de compensare anulate se va intocmii o decizie de anulare aprobata de administrator.

Exemplu de compensare intre firma A si firma B.

Firma A presteaza un serviciu firmei B pentru care emite o factura in valoare de 4.800 lei (TVA inclus) - 4.000 lei serviciul + 800 lei TVA la

Citeste tot articolul!

     Conform normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin Ordin 2861 din 9 octombrie 2009: “39.Pentru toate plusurile, lipsurile si deprecierile constatate la bunuri, precum si pentru pagubele determinate de expirarea termenelor de prescriptie a creantelor sau din alte cauze, comisia de inventariere solicita explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor, respectiv a urmaririi decontării creantelor.”  In baza explicatiilor primite de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor si ananalizei documentelor de inventariere, comisia de inventariere stabileste daca lipsa la inventar este:

  • Neimputabila
  • Imputabila si persoanele carora li se imputa

Lipsa de inventar NEIMPUTABILA

    Conform punctului 79 din normele de aplicare ale codului fiscal : “ (6) In baza art. 304 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, persoana impozabila realizeaza o ajustare pozitiva sau, după caz, trebuie sa efectueze o ajustare negativa a

Citeste tot articolul!

n) Persoanele raspunzatoare de incalcarea reglementarilor legale din capitolele de la LIT.k),l) si m):

      Pentru incalcarile de la cap. k), organele de cercetare penala vor stabili persoanele care se fac raspunzatoare de incalcarea reglementarilor legale.

o) Propuneri pentru sanctiuni administrative si disciplinare:

     Pentru cele consemnate la cap. ,,n” din prezentul proces verbal de cercetare, organele de cercetare penala vor dispune sanctiuni persoanelor care se fac raspunzatoare de producerea evenimentului.

p) Propuneri pentru cercetare penala:

       Daca este cazul, organele de cercetare penala vor dispune astfel de propuneri.

q) Caracterul accidentului:

     In urma declaraţiilor din dosarul de cercetare cât şi a documentelor medicale eliberate de Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti, Comisia a stabilit că evenimentul In urma căruia numitul  Ionescu Vasile– „director tehnic”, se încadrează in prevederile art. 5,lit. g, conf. art. 31,lit.a din lege, coroborat cu art. 2, punctul 5 din Normele metodologice de

Citeste tot articolul!
  1. OBLIGATORIU – denumirea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile si forma juridica; (art.319 C.F. lit.d + art.74 L31/1990)
  2. OBLIGATORIU – Nr. ONRC furnizor; (art.74 L31/1990)
  3. OBLIGATORIU – Codul unic de inregistrare furnizor cu sau fara atributul fiscal RO (daca este sau nu inregistrat in scopuri de TVA); (art.319 C.F. + art.74 L31/1990)
  4. OBLIGATORIU – Adresa (minim localitatea, strada şi numărul) sediului furnizorului.
    1. in cazul furnizorilor cu sediul activitatii economice in Romania, care au sedii secundare fara personalitate juridicaa (puncte de lucru, filiale, etc) pe teritoriul Romaniei, pe facturile emise se va inscrie adresa sediului activitatii economice a persoanei juridice si, optional, se poate inscrie si adresa sediului secundar prin care au fost livrate bunurile si/sau au fost prestate serviciile; (art.319 C.F. + art.74 L31/1990)
    2. in cazul furnizorilor cu sediul activităţii economice in afara Romaniei, care au sedii fixe pe teritoriul Romaniei, pe facturile emise se vor
Citeste tot articolul!