×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 709
JUser: :_load: Unable to load user with ID: 703

     Conform normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin Ordin 2861 din 9 octombrie 2009: “39.Pentru toate plusurile, lipsurile si deprecierile constatate la bunuri, precum si pentru pagubele determinate de expirarea termenelor de prescriptie a creantelor sau din alte cauze, comisia de inventariere solicita explicatii scrise de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor, respectiv a urmaririi decontării creantelor.”  In baza explicatiilor primite de la persoanele care au raspunderea gestionarii bunurilor si ananalizei documentelor de inventariere, comisia de inventariere stabileste daca lipsa la inventar este:

  • Neimputabila
  • Imputabila si persoanele carora li se imputa

Lipsa de inventar NEIMPUTABILA

    Conform punctului 79 din normele de aplicare ale codului fiscal : “ (6) In baza art. 304 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, persoana impozabila realizeaza o ajustare pozitiva sau, după caz, trebuie sa efectueze o ajustare negativa a

Citeste tot articolul!

n) Persoanele raspunzatoare de incalcarea reglementarilor legale din capitolele de la LIT.k),l) si m):

      Pentru incalcarile de la cap. k), organele de cercetare penala vor stabili persoanele care se fac raspunzatoare de incalcarea reglementarilor legale.

o) Propuneri pentru sanctiuni administrative si disciplinare:

     Pentru cele consemnate la cap. ,,n” din prezentul proces verbal de cercetare, organele de cercetare penala vor dispune sanctiuni persoanelor care se fac raspunzatoare de producerea evenimentului.

p) Propuneri pentru cercetare penala:

       Daca este cazul, organele de cercetare penala vor dispune astfel de propuneri.

q) Caracterul accidentului:

     In urma declaraţiilor din dosarul de cercetare cât şi a documentelor medicale eliberate de Spitalul Judetean de Urgenta Ploiesti, Comisia a stabilit că evenimentul In urma căruia numitul  Ionescu Vasile– „director tehnic”, se încadrează in prevederile art. 5,lit. g, conf. art. 31,lit.a din lege, coroborat cu art. 2, punctul 5 din Normele metodologice de

Citeste tot articolul!
  1. OBLIGATORIU – denumirea persoanei impozabile care a livrat bunurile sau a prestat serviciile si forma juridica; (art.319 C.F. lit.d + art.74 L31/1990)
  2. OBLIGATORIU – Nr. ONRC furnizor; (art.74 L31/1990)
  3. OBLIGATORIU – Codul unic de inregistrare furnizor cu sau fara atributul fiscal RO (daca este sau nu inregistrat in scopuri de TVA); (art.319 C.F. + art.74 L31/1990)
  4. OBLIGATORIU – Adresa (minim localitatea, strada şi numărul) sediului furnizorului.
    1. in cazul furnizorilor cu sediul activitatii economice in Romania, care au sedii secundare fara personalitate juridicaa (puncte de lucru, filiale, etc) pe teritoriul Romaniei, pe facturile emise se va inscrie adresa sediului activitatii economice a persoanei juridice si, optional, se poate inscrie si adresa sediului secundar prin care au fost livrate bunurile si/sau au fost prestate serviciile; (art.319 C.F. + art.74 L31/1990)
    2. in cazul furnizorilor cu sediul activităţii economice in afara Romaniei, care au sedii fixe pe teritoriul Romaniei, pe facturile emise se vor
Citeste tot articolul!

     Casele de marcat au in general 2 meniuri de programare:

  1. Meniul de programare a utilizatorului - pentru programarea articolelor, pretului si a ceasului;
  2. Meniul de service - pentru programarea cotelor de TVA, antetului din bon, numele utilizatorilor, resetarea case de marcat;

     Programarea in meniul utilizatorului o poate face orice persoana care utilizeaza casa de marcat. NU trebuie pentru aceasta programare personal autorizat de Ministerul de Finante.

     Programarea in meniul de service se face doar indeplinind cumulativ urmatoarele conditii:

  1. Persoana care programeaza trebuie sa fie autorizata de Ministerul de Finante pentru acel model de casa fiscala;
  2. Orice interventie in meniul de service se consemneaza in cartea de interventie;
  3. Orice interventie in meniul de service se consemneaza in dosarul tehnic al aparatului fiscal;

     Consemnarea in cartea de interventie se face doar de catre persoane autorizate pentru acel model de aparat fiscal.     

Citeste tot articolul!

          Avand in vedere modificarile codului fiscal care or sa intre in vigoare la 01.01.2016, ar fi util de stiut urmatoarele:

     Conform C.F. art.456 (3) Dacă suprafetele folosite in scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial (sedii de firme sau puncte de lucru) nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

  1. in cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică (trebuie sa aveti certificatul constatator pentru sediu fara activitati sau doar cu activitati de birou), impozitul se calculează “ca pana acum (nu sunt majorari);”
  2. in cazul in care la adresa clădirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care se desfasoara activitatea economica, iar cheltuielile cu utilitatile sunt inregistrate in sarcina (firmei) persoanei care desfaaoara activitatea economica, impozitul pe clădiri se calculează “majorat”
    1. 0,2 - 1,3% din valoarea de constructie sau de
Citeste tot articolul!