Dupa o analiza ampla, am ajuns la TRAGICA concluzie ca un analfabet poate sa fie numit administrator la o Societatea cu Raspundere Limitata. Din pacate, termenii foarte neclari din lege permite oricarei persoane sa accepte mandatul de administrator cu toate obligatiile care-i revin din acesta.

     As vrea sa fac diferenta intre obligatia si necesitatea unor studii pentru a dobandii calitatea de administrator al unui SRL. Sigur ca este necesar sa ai un minim de studii (sa stii sa citesti, sa scrii, sa socotesti), dar nu este si obligatoriu. 

     In acest articol nu fac referire la ocupatia de Administrator Societate Comerciala COR 242111, stabilita prin incheierea unui Contract Individual de Munca, a caror obligatii reies din Fisa de Post, Regulamentul intern si Codul muncii. Ma refer strict la Administratorul numit prin Actul Constitutiv al firmei, care poate (dar nu este obligatoriu) sa aiba si calitatea de salariat

Citeste tot articolul!
Curs Competente Anteprenoriale

In perioada 21.09.2015 - 09.10.2015, Asociatia de Sprijin a Somerilor Dambovita, a organizat la punctul sau de lucru din Ploiesti, cursul de "Competente Anteprenoriale".

Au participat un numar de 20 de persoane, aspirante la dezvoltarea unei viitoare afaceri. Beneficiile obtinute sunt formarea culturii antreprenoriale, cresterea abilitatii de a transforma ideile de afaceri prin furnizarea informatii referitoare la mediul de afaceri, elaborarea unui plan de afaceri, organizarea si derularea unei afaceri de succes.

Formatorul cursului a fost Expert Contabil Ioan Madalin - General Manager Dianex Serv SRL, acesta prezentand pe parcursul a 3 sapatamani materiale si informatii importante pentru lansarea si dezvoltarea unei afaceri:

  • Mediul de afaceri
    • Caracteristicile si componentele mediului de afaceri
    • Micromediul şi macromediul
    • Calităţi şi competenţe ale întrepirnzătorul de success
  • Marketing
    • Politica de pret;
    • Politica de produs;
    • Politica de promovare;
    • Politica de distributie
  • Iniţierea şi derularea unei afaceri
    • Planul de afaceri;
    • Condiţiile legislative ale activităţii antreprenoriale;
    • Resursele necesare
Citeste tot articolul!

Asa cum era de asteptat, ordonanta de urgenta nr.28 din 1999 privind obligatia utilizatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, a fost din nou modificata in data de 06.07.2015 prin legea 186/2015

De aceasta data, modificarea ordonantei de urgenta nr.28 din 1999 va aduce o mica relaxare in randul comerciantilor. Vom enumera doar doua din aceste modificari, ANULAREA obligativitatii inregistrarii bacsisului pe bonul fiscal si inregistrarea banilor personali:

De asemenea:

- In Art.1 alin.8 se specifica foarte clar : ‘In cazul defectării aparatelor de marcat electronice fiscale, până la repunerea în funcţiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligaţi să înregistreze într-un registru special, întocmit în acest sens, toate operaţiunile efectuate şi să emită chitanţe, în condiţiile legii, pentru respectivele operaţiuni şi facturi, la cererea clientului. Obligaţia privind înregistrarea operaţiunilor efectuate într-un registru special nu se aplică operatorilor economici care desfăşoară activitatea de transport în regim de

Citeste tot articolul!

a) Data incheierii procesului verbal:

Încheiat azi,16.01.2015 la sediul SC FERERO SRL situat in Busteni, str. Piatra Arsa, fara numar civic, jud. Prahova.

b) Numele persoanelor si in ce calitate efectueaza cercetarea:

În conformitate cu art.29 alin.1 lit.a din Legea nr. 319/2006 precum şi Art. 116, alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a Legii 319/2006, aprobate prin HG nr. 1425/2006, coroborat cu art. 116, alin. (9) din HG nr. 1425/2006 si Contract de prestari servicii cu serviciul extern de prevenire şi protecţie Dianex Serv SRL (anexa nr.39). Directorul general al SC FERERO SRL a emis Decizia nr. 1212 din 18.11.2014 (anexa nr. 1), prin care este numită Comisia de Cercetare a evenimentului produs în data de 18.11.2014, formată din:

1. Moise Mihai Catalin – Sef serviciul intern SSM SC FERERO SRL conform decizie nr.399/14.05.2012(anexa nr.41) - preşedinte;

2. Popa Gabriela – Lucrator desemnat serviciul intern SC FERERO SRL conform

Citeste tot articolul!

     Societatea cu Raspundere Limitata, cunoscuta ca S.R.L., se constituie in baza Legii 31/1990, avand urmatoarele caracteristici:

{slider Asociati} Societatea cu raspundere limitata va putea functiona cu unu sau maxim 50 de asociati care raspund numai pana la concurenta capitalului social subscris. Acestia pot fi persoane fizice sau persoane juridice. O persoana fizica sau o persoană juridica nu poate fi asociat unic decat intr-o singura societate cu raspundere limitata.

     O societate cu raspundere limitata nu poate avea ca asociat unic o alta societate cu raspundere limitata, alcatuita dintr-o singura persoana Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu răspundere limitata al carui asociat unic este.

{slider Constituirea} Societatea cu raspundere limitata se constituie prin contract de societate si statut. Contractul de societate si statutul pot fi incheiate sub forma unui inscris unic, denumit act constitutiv. Forma autentica a actului constitutiv este obligatorie cand

Citeste tot articolul!

     In aceasta postare o sa incerc sa fac un calcul privind suma necesara pentru deschiderea unui mic magazin mixt. Plec de la ipoteza ca pentru asta o sa apelez la infiintare firma fara sa platesc un consultant care sa intocmesca si sa depuna documentatia necesara la ONRC si o sa obtin singur toate autorizatiile necesare. Dupa studii indelungi pe internet ajung la concluzia sa aleg infiintare PFA, care o sa aiba un singur angajat, titularul PFA-ului nu are contract individual de munca la o alta societate, spatiul inchiriat este de 45 mp pentru care se plateste o chirie lunara de 1000 lei/luna.

     Costuri Fixe1 366 lei

  1. 200 lei - Curs Lucrator Comercial, necesar la infiintarea unui PFA/ I.I. sau I.F. care va desfasura activitati de comert cu produse alimentare;
  2. 326 lei - Taxe inregistrare PFA la ONRC;
  3.   49 lei - Stampila;
Citeste tot articolul!

     In cazul vanzarilor de bunuri cu plata in rate, bonul fiscal se emite in momentul incasarii ratei, pentru suma reprezentand contravaloarea ratei.

     Practica comerciala de vanzare cu plata in rate este aplicata in cazul bunurilor cu folosinta indelungata pentru care este obligatorie emiterea de facturi, iar obligatia operatorilor economici de a emite bon fiscal si in acest caz a avut ca scop inlocuirea chitantei, ca element de incasare a ratelor, cu bonul fiscal emis de aparatul de marcat.

     In speranta unui raspuns concludent va expunem urmatoarele extrase din Legislatia specifica caselor de marcat:

    1. Potrivit art.4 alin.(1) din OUG nr.28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, bonul fiscal emis cu aparatul de marcat electronic fiscal trebuie sa contina cel putin elementele prevazute la acest articol la care se pot adauga orice alte elemente relevante pentru caracterizarea operatiunii efectuate.

     Bonul fiscal

Citeste tot articolul!