×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 703

     Domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca este unul vast, care cuprinde responsabilitati si obligatii de ambele parti cu privire la prevenirea riscurilor profesionale, protecţia sănătăţii şi securitatea lucratorilor, eliminarea factorilor de risc şi accidentare, informarea dar si consultarea lucratorilor.
     Principala obligatie a administratorului unei societati este aceea de a conferi lucratorilor sai securitatea la locul de munca prin aplicarea si respectarea tuturor prevederilor cuprinse in legea securitatii si sanatatii in munca.
     Daca aceste obligatii nu sunt indeplinite, adica legea nu este respectata, vor aparea efecte negative atat in plan financiar, dar si in randul lucratorilor, mai exact asupra sanatatii lucratorilor.
     Este adevarat si faptul ca aceste obligatii atrag dupa sine si un efort financiar din partea angajatorului, dar in timp se va dovedi ca aplicarea acestor masuri a fost benefica.
     Mai jos iti prezentam cateva masuri, care o data

Citeste tot articolul!

     Odata cu aparitia O.U.G. 52/2015 din 3 noiembrie 2015 pentru modificarea si completarea Legii nr.307 /2006 privind apararea impotriva incendiilor, obligatia administratorului prevazuta la art 19 lit.b de a asigura " identificarea şi evaluarea riscurilor de incendiu din unitatea sa si sa asigure corelarea masurilor de aparare impotriva incendiilor cu natura si nivelul riscurilor " se modifica astfel:

" sa asigure identificarea, evaluarea si implementarea masurilor de aparare impotriva incendiilor conform criteriilor stabilite "

    In aceste conditii, nu exista obligatia legala a administratorului de a asigura identificarea si evaluarea riscurilor de incendiu.

     Criteriile de identificarea, evaluarea si implementarea masurilor de aparare impotriva incendiilor vor fi stabilite prin ordin M.A.I.

Citeste tot articolul!

     In cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice şi juridice, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial (locuit), cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial.

     Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

  1. in cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează similar impozitului pentru cladirile rezidentiale;
  2. in cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfăşoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilităţile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează similar impozitului pentru cladirile nerezidentiale.

Exemplu de calcul al impozitului pentru cladirea rezidentiala:

a). pentru o garsonieră in suprafata construita de 30 mp, situat in

Citeste tot articolul!

Avem urmatoarea ipoteza:

Femeia de serviciu a unei Asociatii de Proprietari, in timp ce facea curat pe holul scarii, (fara sa fie instruita din punct de vedere al protectiei muncii) aluneca si isi luxeaza piciorul. Aceasta, suna la 112 pentru a solicita ajutor. Femeia de serviciu este dusa la o unitate de primiri urgente. Acolo, comunica personalului conditiile in care a avut loc acest accident de munca.

Conform legilor in vigoare, personalul de la unitatea de primiri urgente, afland ca evenimentul a avut loc in timpul muncii, anunta Politia si Inspectoratul Teritorial de Munca. Accidentul duce la o incapacitatea temporara de munca de 15 zile.

Femeia de serviciu este platita in baza unui contract civil.

Asociatia de proprietari este controlata de catre Inspectorii ITM de la Relatii de Munca si de la Sanatatea si Securitate in Munca. Inspectorii de la Relatii de Munca aplica o amenda Asociatiei de Proprietari, de

Citeste tot articolul!