×

Warning

JUser: :_load: Unable to load user with ID: 703

     In fereastra principala de la Furnizori s-a adaugat functie pentru generarea unui document de consum continand toate articolele stocabile ale facturii

     La plata facturilor facuta cu ajutorul functiei „Plata” din modulul Furnizori se pot folosi si deconturile personale
S-a introdus optiunea „Societate/Configurare/nr.zecimale maxim pentru preturile fara TVA” care modifica numarul zecimalelor in ferestrele de editare documente de gestiune. Optiunea este utila in cazul iesirilor din gestiunile „Depozit Identificare specifica” cand pretul trebuie inregsitrat manual si egal cu al stocului

     S-a adaugat o a doua metoda de inchidere a conturilor de TVA care acopera mai multe situatii decat precedenta. Metodele se pot schimba la: „Configurare/ Contabilitate/ Inchidere TVA”

Citeste tot articolul!

     Din cauza amanarii noului formular 394, s-a renuntat la selectarea automata a optiunii OPANAF 3769 pentru declaratiile generate in Wmicro5 ulterioare datei 1.1.2016 (optiunea se afla in fereastra TVA, pagina 394)

     In versiunea anterioara, pentru a se folosi modelul vechi al declaratiei era necesar sa se debifeze aceasta optiune

     S-a introdus functia de anuntare in cazul aparitiei unui formular PDF nou pentru declaratiile: 112,300,390,394. Anuntul se produce in momentul generarii PDFului si necesita actionarea 
Citeste tot articolul!
73

     Societatea cu răspundere limitată (SRL), este o întreprindere cu personalitate juridica, constituită de unul sau mai mulți asociați în vederea exercitării de activități economice. Principalul avantaj al acestei societăți este , faptul ca răspunderea pentru eventualele prejudicii este limitată la patrimoniul societății. Infiintarea unei societatii presupune parcurgerea mai multor etape.

     O primă etapă este aceea de a stabili denumirea viitorului SRL. Vă sfătuim să alegeți variante de denumire cât mai complexe deoarece rezervarea se face la nivel național, iar probabilitatea asemănarilor dintre denumiri este una destul de mare.

     Ca o societate să existe din punct de vedere legal trebuie să prezinte dovada dreptului de folosință pentru spațiul unde urmează să se stabilească sediul social alături de contractul de închiriere (vizat de ANAF) sau de contractul de comodat. În cazul în care întâmpinați dificultăți în găsirea unei locații pentru stabilirea sediului social al firmei

Citeste tot articolul!
67

     Sancțiunile privind nerespectarea procedurii de prelungire a sediului social sunt foarte drastice, întrucât, prima condiție ca o societate să existe din punct de vedere legal este să dețină un sediu social valabil. Expirarea și neprelungirea acestuia duc la inexistența lui, iar instituțiile abilitate în domeniu au dreptul să declare societatea ca fiind inactivă sau pot merge până la dizolvarea acesteia, conform prevederilor legii nr. 31/1990 a societăților comerciale cu modificările și completările ulterioare.
     Prelungirea sediului social al firmei trebuie realizată în situația în care contractul de închiriere sau de comodat a fost încheiat pe o durata limitată de timp, iar acesta a expirat. Înainte de expirarea contractului de comodat sau de închiriere în baza căruia a fost declarat sediul social al firmei, administratorul trebuie să procedeze la încheierea unui act adițional.
     În situația în care nu se face mențiunea prelungirii sediului social la Registrul

Citeste tot articolul!

     Tot mai des auzim vorbindu-se despre autorizatia PSI sau autorizatia de securitate la incendiu, insa nu toti agentii economici trebuie sa o obtina.
     Ideal ar fi sa constientizam cu totii faptul ca nu putem sa eliminam in totalitate riscul de producere a incendiilor, dar il putem reduce aproape de minimum respectand legislatia in vigoare, dar si procedurile interne stabilite in cadrul entitatii noastre.
     Pentru ca e mai bine sa prevenim decat sa tratam, cu toate ca nu toti cred acest lucru, cel mai bine ar fi sa ne punem in legalitate cu toate formalitatile si indatoririle privind securitatea la incendiu.

     Autorizațiile de securitate la incendiu sunt actele administrative emise, în baza legii, de către inspectorate, prin care se certifică, în urma verificărilor în teren și a documentelor privind realizarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, îndeplinirea cerinței esențiale „securitate la incendiu” la construcții,

Citeste tot articolul!